لماذا أكاديميات الدار؟

Home / لماذا أكاديميات الدار؟

تاريخ
أكاديميات الدار

منذ افتتاح المدرسة الأولى “أكاديمية اللؤلؤة” في عام 2007، نمت أكاديميات الدار بسرعة لتصبح واحدة من أبرز المؤسسات الرائدة في مجال التعليم الخاص عبر شبكة من سبع أكاديميات وحضانة واحدة.

تواصل أكاديميات الدار العمل على تحقيق وعدها “بتقديم أعلى معايير التعليم وإلهام حب التعلم”، مع خطط لتنمية مدارسها الحالية وبناء مدارس جديدة من شأنها توسيع قدرتها الطلابية إلى أكثر من 14,000 طالب في السنوات المقبلة.

وقد استثمرت أكاديميات الدار حتى الآن أكثر من 450 مليون درهم في قطاع التعليم في أبوظبي كجزء من التزامها برؤية الإمارات 2030. ونحن نرى في ذلك استثماراً طويل الأجل وسنواصل الاستثمار في هذا القطاع مع توسعنا.

قيمنا

التميز والإبداع والشغف والاحترام والتعاون.

قيمنا تحدد من نحن. إنها الركيزة الأساسية لمؤسستنا. و هي ما توجه أفعالنا وسلوكنا.

وعدنا

تقديم أعلى معايير التعليم و إلهام حب التعلم.

هذا هو التزامنا. هذا ما نفعله كفريق كل يوم، هذا ما يمكن أن يتوقعه الآخرون منا وما يمكن أن نتوقعه في المقابل. هذه هي الطريقة التي ننفذ بها كل شيء.

هدفنا

تمكين الجيل القادم لتشكيل مستقبلنا.

هذه هي “فكرتنا الكبيرة”. وهذا ما عقدنا العزم على تحقيقه والإرث الذي نرغب في تركه. إنها نيتنا وما نريد أن نضمن حدوثه.

OUR LEADERSHIP

Mountains

H.E. MOHAMED KHALIFA AL MUBARAK
CHAIRMAN

Mohamed Khalifa Al Mubarak is Chairman of Aldar Education and has overseen the company from its beginnings. Mohammed is passionate about the contribution that education makes to society and takes very seriously the role that Aldar Education plays in developing citizens of the future.
Mohamed is the Chairman of Aldar Properties PJSC. He is a member of the Executive Council of the Emirate of Abu Dhabi and is the Chairman of the Department of Culture & Tourism of Abu Dhabi and also Chairman of Image Nation, which seeks to develop the UAE film industry through the production of films that take Emirati and regional stories to a wider global audience, as well as funding international motion pictures.
Prior to joining Aldar, Mohamed worked in London for Barclays Capital. A native of Abu Dhabi, he is a graduate of Northeastern University (USA), with a double Major in Economics and Political Science.

Mountains

SAHAR COOPER
CHIEF EXECUTIVE OFFICER

Sahar has extensive experience in global education management over a period of 25 years. She has spent the past 19 years in the UAE in various education based senior leadership roles.

Sahar has extensive management experience in leading the delivery of large, complex and multi-site projects in education. She has an established track record of business performance improvement in education through operational delivery, supply chain management, risk and governance, health and safety, strategy development and execution, project management, M&A integration, facilities and asset management, talent development, succession planning and change leadership.

Prior to joining Aldar Academies, Sahar was the Chief Schools Operations Officer at GEMS Education one of the largest K-12 private education providers globally. Her role centred around the empowering of schools to focus on delivering the best possible education by providing centralised operational support and commercial leadership for all non-academic group functions; focused on the alignment of strategy and programs to drive business value for internal and external stakeholders. Sahar was also responsible for the pre-operational deployment of over 50 new schools across multiple regions, ensuring each school was built with education at the forefront of the fit out, modelling and development.

Sahar was educated in the USA and attained a Master’s Degree (MBA) in International Management, graduating with honors from Southeastern University Washington DC.

CHIEF FINANCIAL OFFICER
CHRIS WILSON
CHIEF FINANCIAL OFFICER

Chris joined Aldar Education as CFO in September 2020. He has extensive experience across investor relations, corporate finance and broader finance roles. Prior to joining Aldar Education, Chris was Head of Investor Relations at Aldar Properties for over 6 years. In this role, he responsible for all investor-related activities surrounding both equity and debt capital markets and played a key role in several transformational projects.

Prior to this, Chris served in various roles within investor relations, corporate finance and finance at FTSE 100 mining group Antofagasta plc in London. His experience across various sectors and financial disciplines positions him well to steer the organisation through its next phase of growth.

Chris holds a First Class Hons in Finance from Lancaster University Management School and a chartered accountancy certification (ICAS).

Mountains

STEPHEN SHARPLES
DIRECTOR - EDUCATION

Steve has worked in education for almost 20 years and spent most of that time in a variety of leadership positions, including, Head of School and Principal/CEO.

Steve has supported schools and Principals in the UK and UAE to develop new curriculum models, introduce innovative programmes of study, train senior leaders and prepare schools for inspection. He is experienced in school start-ups and new school buildings and expansions.

In addition to his work in school leadership he has also been employed by the International Baccalaureate Organization as a consultant and was made an IB Ambassador for the Europe, Africa and Middle East region. He has extensive experience of school improvement, raising standards and developing leadership capacity.

In addition to his Bachelor’s Degree, Steve holds the National Professional Qualification for Headship (NPQH) and has a Master’s Degree in Educational Leadership, Management and Learning.

Mountains

TRACY MOXLEY
DIRECTOR - EDUCATION

Tracy is an educational leader who has experience, leading in UK, US and international education. She has extensive experience in educational innovation, new pedagogies, teacher professional development and school improvement. As a curriculum developer, Tracy is committed to interdisciplinary, innovative global citizenship education and service learning. She has recently been developing student and teacher global exchange experiences to enhance student learning.

Tracy has also been involved in research with Harvard Graduate School of Education Project Zero in the implementation of innovative pedagogy through teacher action research, exploring the creation of innovative communities within educational institutions. She has also been committed to student wellbeing and the correlation between wellbeing and academic performance.

Tracy is a published author on the IB Middle Years programme and was a Co-Founder of The Kindred Project; a unique NGO set up and led by students, supporting peers in developing schools in India, Morocco and Uganda. As a CIS inspector, she has also completed international accreditation visits at prestigious schools in Moscow and Prague. Tracy has a Master’s degree and Professional Diploma in International Education from the Institute of Education, University

CHIEF FINANCIAL OFFICER
Donna McMaster
DIRECTOR - EDUCATION

Donna joined Aldar Education in October 2020 from West Lothian Council in Scotland, where she was Head of Education with a proven track record of implementing transformational change across a range of Education Services. Donna provided strategic leadership to almost 80 primary and secondary schools, and 70 nurseries in all aspects of Education. She has extensive experience of leading Schools, Performance and Quality Improvement teams and Professional learning teams.

Donna has a wealth of experience, having started her career as a Physics Teacher before progressing into senior leadership and then three Principal posts, prior to her role as Head of Education.

Donna was a member of the Association of Directors of Education Scotland, representing all Directors on many Government boards holding a pivotal role leading change on a local and national level, including shaping and influencing the national curriculum. Donna has extensive experience in developing and implementing 3 – 18 curriculum models at school, local authority and national level. She has embraced international research and evidence-based approaches to influence the direction of travel in education for many years.

In addition, Donna was a Professional Associate Inspector with Education Scotland the National Improvement agency.
Donna holds an honours Degree in Physics, Scottish Qualification for Headship and Diploma in Pastoral Support.

Mountains

ARYEAH MOHASSES
DIRECTOR - STRATEGY & INNOVATION

Aryeah is a global education commercial leader with over a decade of regional experience in empowering schools to deliver the best possible education through providing central commercial and strategic support. He has been in the region for over two decades and has joined Aldar Academies as the Director of Strategy & Innovation in November 2018.

Prior to joining Aldar Academies, Aryeah served as the Vice President of Commercial Operations at a Dubai based global education provider for 5 years where he was responsible for developing commercial engagements with third parties, driving operational M&A integration initiatives and deploying global strategic sourcing activities across large, complex, multi-site projects. Throughout the past 5 years, Aryeah has been instrumental in overseeing the fit out and development of over 40 new schools in the region from concept design all the way through to delivery and operation.

Aryeah earned his Masters in Business Administration (MBA) from Texas A&M University and his Honors Bachelor of Science (H.Bsc) in Economics and Statistics from the University of Toronto.

Mountains

DAVID TAYLOR
DIRECTOR - OPERATIONS

Dave moved to the UAE in June 2013 after having managed a £35m construction project for a new Academy model in the UK. He worked in various school based administrative and operational roles within the UK before moving to the UAE to manage and lead the construction of a British premium private school in Dubai.

Dave joined Aldar Academies in December 2018 following a successful 5 years with a Dubai based global education provider as their Vice President of Operations. He brings more than 15 years of education management experience and has successfully led a network of 52 School based Operations Managers across the region, whilst also overseeing group wide support services, a housing portfolio for over 5,000 international teachers across the UAE and Support Staff accommodation for over 4,000 employees.

Dave is responsible for leading all school based Operations and Support Services along with the development and implementation of all group wide operational strategic aims, service delivery, external service provision, HSE development, and the international staff housing portfolio with a clear focus on supporting school leadership teams across our network of high quality schools.

DIRECTOR - PEOPLE & CULTURE

SARAH SIYANI
DIRECTOR - PEOPLE & CULTURE

Sarah brings over 15 years of HR management and leadership experience to Aldar Education. Sarah has worked in HR roles within the education sector for 10 years; starting in a local education authority in the UK. Sarah joins us from a global technology company, in which she was the regional HR lead for the Middle East, Africa and South Asia regions.

Sarah is a skilled business partner to senior and executive leaders, and has extensive experience in building and leading HR teams in the creation and execution of companywide HR and talent strategy, aligned to company goals. Sarah will be building her team to appropriately support our business in its growth and in the development of our people.

Sarah holds a dual honours Bachelors (BA) in Law and HR; a first class Masters’ (MSc) in HR (focus on International HR and Employment Law); and is a chartered member of the CIPD (Chartered Institute of Personnel and Development).

فريق الإدارة في مدارسنا

Al Ain
إيان بيو

يعمل السيد بيو في مجال التعليم منذ ما يقرب من عشرين عامًا. السيد بيو حاصل على درجة البكالوريوس في التعليم ، وهو مفتش مدرسة تدرب على المستوى 1 Penta ، وهو حاليًا يكمل مؤهلاته المهنية الوطنية للقيادة العليا. لديه خبرة واسعة في التعليم وقيادة الفريق دوليًا وفي المملكة المتحدة. بعد أن كان في القيادة العليا التربوية لمدة 9 سنوات ، قام بدعم استراتيجي للمدارس المصنفة على أنها متميزة ، بالإضافة إلى العمل في فرق القيادة المكلفة بإدارة المدارس، لتصبح مدارس جيدة.

انضم السيد بيو إلى أكاديمية العين البريطانية مع فريق القيادة العليا بالمدرسة في عام 2019 ، حيث قدم استراتيجيات تعليمية وتقييمية مثبتة إلى المدرسة ، وقام ببناء فريق استراتيجي من مسؤولي المراحل لضمان حصول كل طالب على أفضل تعليم على الإطلاق كل يوم. تتمثل فلسفته في أن كل عضو في مجتمع المدرسة يجب أن يشعر بالأمان والسعادة بالذهاب إلى المدرسة ، بينما يواجه التحدي والاستفسار والإثارة. وهكذا ، سيحقق تلاميذنا تقدمًا كل يوم ، ويستمتعون بخبرات التعلم التي انغمسوا فيها.

في العام الماضي ، شهدت المدرسة تلاميذنا يحققون أعلى درجة في المستوى A في العالم ، وأيضًا حطموا الأرقام القياسية في موسوعة جينيس للأرقام القياسية ، وربحوا الأحداث الرياضية ، والروبوتات ، والبرمجة ، ومسابقات القرآن ، وإدارة الحملات الخيرية وغير ذلك الكثير. تمتلك أكاديمية العين البريطانية في الإمارات العربية المتحدة وشركة الدار ومدينة العين ثروة من الفرص المتاحة للأطفال. يؤمن السيد بيو أن هذا هو الوقت المناسب لإلهام الأطفال والسماح لهم بالتحقيق في ثروة من التعلم خارج الفصل الدراسي ، وتنمية حبهم للرياضة والفنون والدراما بالإضافة إلى التعاون مع هؤلاء المتشابهين والمختلفين عنا ، بينما نتطلع إلى تطوير قادة متسامحون ذوو رؤية مستقبلية للإمارات والعالم.

Al Bateen
نيل ديلك

يتمتع نيل بأكثر من عشرين عامًا من الخبرة في العمل في المدارس الدولية ، مع ستة عشر عامًا في المناصب القيادية العليا في جميع أنحاء أوروبا وآسيا. كما يتمتع بخبرة واسعة في التخطيط الاستراتيجي ، وتخطيط المناهج الدراسية ، وتطوير البرامج ، وأنظمة الاعتماد والامتثال ، وإعداد الميزانية والإدارة المالية ، وتخطيط إدارة المخاطر ، وإدارة الأزمات.

خلال مسيرته المهنية ، عمل نيل على تطوير الفرص للطلاب التي تعزز التعلم وتثريه. طور نيل برامج تعلم الخدمة ، وبرامج STEAM، وبرامج اللغة القائمة على اللغة الأم ، وأنظمة دعم التعلم ، وأنظمة التعلم الشخصية.

نيل حاصل على درجة الماجستير في القيادة التربوية من جامعة ليهاي ، ويحمل شهادة في الإدارة والقيادة المدرسية من جامعة هارفارد. وهو إداري معتمد في البكالوريا الدولية ، وعضو نشط في رابطة رؤساء المدارس الدولية، ومجلس المدارس الدولية حيث يعمل نيل كمقيّم.

Mamoura

سارة ويفر

تقدم سارة ويفر إلى أكاديمية المعمورة البريطانية أكثر من 17 عامًا من الخبرة القيادية على المستويين المحلي والدولي، مع ثمانية منهم في الإمارات العربية المتحدة. سارة الآن في سنتها الثانية من القيادة في أكاديمية المعمورة البريطانية وقد تمكنت بالفعل من الحصول على تقييم "متميز" في أحدث تقييم لجودة التعليم في المدارس البريطانية خارج المملكة المتحدة. كما قادت المدرسة إلى تحقيق مستوى"متطور"، وهو أعلى تصنيف في سلم التقييمات لبرنامج التعليم عن بعد.

تتمتع سارة بخبرة العمل في مدرسة متميزة وفي واحدة من أكثر المدارس تطوراً ضمن شبكة مجموعاتها التعليمية في الإمارات العربية المتحدة. لقد كانت نائب مديرة مدرسة ناجحة للغاية في شرق لندن لأكثر من عشر سنوات ، حيث دعمت مدرستها لتكون رابع أفضل مدرسة في المملكة المتحدة.

عبر تقييم أداء المدرسة، ودعم تحسينها، بالإضافة إلى خبرتها في تعليم السنوات الأولى. تمكنت سارة خلال حياتها المهنية، من التخصص في دعم المدارس لتحقيق أعلى مستوى من النتائج خلال عمليات التقييم الخاصة بمكتب تقييم المعايير التربوية وخدمات الأطفال ومهاراتهم (أوفستيد)، والمراجعات الخارجية، وعمليات التقييم التابعة لهيئة المعرفة والتنمية البشرية.

Muna
سارة جريفيثز

بعد أن أمضيت 25 عامًا في مجال التعليم ، شهدت العديد من التغييرات ، ولكن يبقى العامل الوحيد الثابت: هو أن التعليم يعدّ أكثر الأشياء التي يمكننا امتلاكها، قيمة. فهو يؤثر على كيفية رؤيتنا للعالم والمساهمة فيه.

لقد حظيت بشرف أن أكون جزءًا من أكاديميات الدار على مدار السنوات التسع الماضية ، وأؤيد تمامًا الرؤية القائلة بأن هدفنا هو تمكين الجيل القادم من تشكيل مستقبلنا.

فنحن نحقق هذا الأمر بفاعلية من خلال الإعتراف بأهمية اتباع نهج متكامل وشمولي للتعليم ، وأن يسمح للأطفال بتطوير مهاراتهم لمساعدتهم على تحقيق طموحاتهم المستقبلية.

بتولي منصب مديرة أكاديمية المني البريطانية في شهر مارس 2020 ، سُنحت لي الفرصة بمواصلة شغفي في تطوير نهج مجتمعي لتعليم أطفالنا ، حيث يلعب جميع المعنيين دورًا مهمًا في تنمية الطفل.

PEARL ACADEMY

باربرا هيتون

تنضم باربرا هيتون إلى أكاديمية بيرل بخبرة تزيد عن 25 عامًا في مجال التطوير التربوي في الإمارات العربية المتحدة وإسبانيا والمملكة المتحدة.

بعد أنهت برنامج التأهيل "N.P.Q.H." في عام 2000 بصفتها معلمة رئيسية للمرحلة الإبتدائية في المملكة المتحدة، انتقلت باربرا للعمل في مدرسة دولية في إسبانيا حيث درست في الأقسام الابتدائية والإعدادية لتوسيع خبرتها في مجال تدريس اللغة الإنجليزية. هنا ، بدأت بإدارة نظام التعليم في المدرسة بأكملها (من الحضانة حتى السنة 13) وشغلت أيضًا دور مفتشة الفريق في الرابطة الوطنية للمدارس في إسبانيا. وهي الآن مفتشة برنامج ضمان جودة التعليم في المدارس البريطانية في الشرق الأوسط.

طوال مسيرتها المهنية، اكتسبت باربرا خبرة كبيرة في تدريس متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة ثانية بالإضافة إلى اكتسابها الخبرة في تطوير أنظمة التقييم والتتبع لضمان دعم الطلاب لإمكاناتهم وقدراتهم. لقد طورت نماذج التخطيط والمناهج التي تمكنها من تحقيق شغفها بالتعلم الشخصي والاحتفاء بنقاط القوة للفرد.

Yasmina

كيث ميلر

أشعر بالامتياز والفخر لإتاحة الفرصة لي لقيادة أكاديمية الياسمينة البريطانية إلى المرحلة المثيرة التالية من تطورها.

لقد عملت في مجال التعليم على مدار 36 عامًا ، حيث عملت في السنوات الـ 11 الماضية داخل دول مجلس التعاون الخليجي. لقد كان من دواعي سروري أن أقود بعض أنجح المدارس في المنطقة.

لقد تدربت في البداية في كلية الملك ألفريد ، وينشستر ، حيث حصلت على شهادتي الأولى. انا من أشد المؤمنين بالتعلم مدى الحياة , تشمل دراساتي العليا درجة الماجستير في الإدارة التعليمية, NPQH (المؤهل المهني الوطني للرئاسة) وأنا مدرب أداء وقيادة مع The Work Foundation. و زميل مؤسس في كلية تشارترد للتدريس (FCCT) وزميل في الجمعية الملكية للفنون (FRSA). قرأت وأبحث على نطاق واسع ، مما مكنني من مواكبة الفلسفة التعليمية الحالية.

أنا قائد ذو رؤية شاملة ، وقد غيرت بشكل كبير جودة التعليم وتجارب الطلاب في رعايتي. رؤيتي بسيطة الا وهي ضمان أن يكون كل طفل في أكاديميتنا سعيدًا ومتحفزًا للغاية ومدعومًا بالكامل لتحقيق أقصى قدر من إمكاناتهم ، سواء من الناحية الأكاديمية أو في جميع مجالات الحياة المدرسية الأخرى.

أتطلع إلى العمل مع جميع مجتمع الأكاديمية لتطوير الياسمينة لتصبح واحدة من المدارس الرائدة عالميًا.

Yas American

كريس نوريس

يتمتع السيد كريس نورس بخبرة تقرب من 30 عامًا في مجال التعليم. كان مديرًا لمدة 6 مدارس في كل من المملكة المتحدة والإمارات العربية المتحدة. بالإضافة إلى مفتش ومدرب ، حيث يقوم كريس بتدريب الجيل القادم من مديري المدارس من خلال أكاديمية الدار للتدريب. كريس متحمس لمنح جميع الأطفال فرص تعلم شيقة حتى يتمكنوا من الوصول إلى إمكاناتهم الكاملة على الصعيدين الأكاديمي والشخصي. وهو متزوج وله ثلاثة أطفال ، التحق جميعهم بمدارس أكاديميات الدار ، ويفخر بهم حقًّا.

و بصفته قائد مدرسة يؤمن كريس بنقل القيادة عبر فرقه ويحرص كل الحرص على مشاركة الوالدين في العملية التعليمة ، حيث أن شراكة الوالدين هي المفتاح لضمان حصول الأطفال على الدعم الكامل في المنزل والمدرسة. كما أن صوت التلميذ مهم بشكل خاص لأنه يساعد في توجيه عمل المدرسة إلى الأفضل.

أخيرًا ، يعتقد كريس أن الأطفال يتعلمون بشكل أفضل عندما يشعرون بالسعادة والأمان والإلهام.

الحياة المدرسية

المرحلة الدراسية الرسوم الدراسية السنوية (بالدرهم الإماراتي)* الفصل 1 الفصل 2 الفصل 3 رسوم التسجيل
مرحلة الروضة 1 40,940 16,376 12,282 12,282 5%
مرحلة الروضة 2 – السنة 1 42,350 16,940 12,705 12,705 5%
السنة 2 – السنة 6 42,350 16,940 12,705 12,705 5%
السنة 7 – السنة 8 51,890 20,756 15,567 15,567 5%
السنة 9 55,600 22,240 16,680 16,680 5%
السنة 10 – السنة 13 61,330 24,532 18,399 18,399 5%

* لعرض سياسة الرسوم، يرجى النقر هنا .
* لا تشمل الرسوم الدراسية التكاليف المتعلقة بالزي المدرسي، وخدمات الطعام، والنقل المدرسي، ورسوم الامتحانات، أو الأنشطة اللاصفية خارج ساعات الدراسة.

استفسر الآن

خطأ: نموذج الاتصال غير موجود.

استفسر ال

خطأ: نموذج الاتصال غير موجود.